להתאים את הסגנון ולהגיע לתוצאות טובות יותר בכל מפגש
מודל זה, המכונה לעיתים "מודל הצבעים" מסווג אנשים לפי האופן שבו הם קולטים מידע ומקבלים החלטות. ארבעת הסגנונות הם:
- המניע (Dominant / אדום): מכוון לתוצאות, החלטי, ישיר, אוהב לקחת פיקוד ואחריות. מתקשר במהירות ולעניין.
- המקדם (Influencing / צהוב): חברותי, אופטימי, נלהב, יצירתי וכריזמטי. אוהב להיות במרכז העניינים וליצור קשרים בין-אישיים.
- התומך (Steady / ירוק): אמפתי, מקשיב, נאמן, שיתופי ומעדיף יציבות והרמוניה. הוא שש לרצות אחרים ונכון להיות לעזר.
- המנתח (Conscientious / כחול): ממוקד בפרטים, לוגי, מדויק, ביקורתי ומאורגן. הוא מעדיף נתונים ועובדות לפני קבלת החלטות.
הבנת סגנונות התקשורת השונים, הן אצלנו והן אצל האדם שמולנו, יכולה לשפר משמעותית את התקשורת הבין-אישית ולהוביל לתוצאות אפקטיביות יותר בכל תחומי החיים.